laupäev, juuni 11, 2005

Meretund - 11. juuni 2005

Tänase Meretunni teemad:
  • Kehtima on hakanud meresõiduohutuse seaduse muutmise seadus. Miks oli olemasolevat seadust vaja parandada? Uus seadus on viidud vastavusse täiendavate EL nõudmistega, Paris MOU nõuetega, laevade ja sadamaalade turvalisuse koodeksi nõuetega jne. jne. Juurde on tulnud uued peatükid (nt. 2.1 Laevade turvalisus). Kapten Rene Sirol (Veeteede Ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja).
  • Kuressaares kogunesid Leedu, Läti ja Eesti laevaomanike liitude presidendid ning mõned laevaomanikud, et järjekordne nõudpidamine maha pidada. Kohtumised toimuvad kord aastas. Toivo Ninnas (Eesti Laevaomanike Liidu president).
  • Eesti Mereakadeemia merendusteaduskonnas oli reedel ilus ja tore päev. Diplomi said kalatoodete tehnoloogid ja hüdrometeoroloogia ja loodushoiu spetsialistid. Sellel aastal on samm edasi astutud mereakadeemias lõputööde ja üliõpilaste kvalifikatsiooni parandamise osas. Professor Urmas Lips (EMA õppeprorektor).
  • Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) on saanud 10-aastaseks. Miks sündis selline ametiühing 10 aastat tagasi? Eesti meremehi hakati ründama Skandinaavia ajakirjanduses peale m/s "Estonia" hukku. Et meremehi kaitsta, tulid meremehed kokku ja lõid oma ühingu. Tollase Merelaevanduse ametiühingu abi jäi sellel ajal kesiseks. Liikmeid on ligikaudu 1200, millest umbes 200 on kaldatöötajad. Milline on Eesti meremeeste suurim mure? See on töötasu. Võrdlus on meie naabermaadega, Skandinaaviaga olemas. Teiseks probleemiks on sotsiaalkindlustus. Kaia Vask (EMSA juhatuse esimees).
  • Vaatamata ilusatele ja vähetuulistele ilmadele ei suudeta alustada Aegna saare sadama ehitust. Segavaks faktoriks on kiirlaevade lained. Kiirlaevade lainete periood on pikem kui looduslike tuulelainete periood, mistõttu kiirlaevade lained ulatuvad märgatavalt sügavamale ning võivad rannasetteid liigutada, mida tavalained ei suuda. Lainete kõrgus võib ulatuda kuni 2 meetrini. Jüri Elken (TTÜ Meresüsteemide Instituudi direktor).