Eurotoetuse abil reisilaevaks või metalliks
Augustist on vanade kalalaevade omanikel või rentnikel võimalik PRIAst taotleda kalalaeva lammutamise või ümberehitamise toetust.
Toetust saab vanemate kui kümneaastaste kalalaevade puhul, abisumma sõltub laeva suurusest ning vanusest, ent võib küündida mitme miljoni kroonini laeva kohta, kirjutab Eesti Päevaleht. Selle eest võib muuta näiteks laeva sihtotstarvet ning ehitada see ümber reisilaevaks.
Toetusega tahetakse vähendada püügivõimsust, mis kalavarude vähenemist silmas pidades on praegu ebaloomulikult suur. Kalalaevade arvu vähendamiseks on kokku ette nähtud ligi 60 miljonit krooni, seda raha saab kasutada järgmise aasta lõpuni. Lõviosa summast tuleb Euroopa Liidu eelarvest. Põllumajandusministeeriumi hinnangul peaks sellest rahast jätkuma püügilaevastiku vähendamiseks umbes kümne aluse võrra, kuna ühe traaleri tükkideks lõikamine maksab kolm kuni kaheksa miljonit krooni. Ministeeriumi hinnangul on Eestis aluseid, mis võiks tänu toetusele kalapüügi lõpetada, 30 ringis. Kokku on registris kalalaevu 171.
DELFI, 15.07.2005
Toetust saab vanemate kui kümneaastaste kalalaevade puhul, abisumma sõltub laeva suurusest ning vanusest, ent võib küündida mitme miljoni kroonini laeva kohta, kirjutab Eesti Päevaleht. Selle eest võib muuta näiteks laeva sihtotstarvet ning ehitada see ümber reisilaevaks.
Toetusega tahetakse vähendada püügivõimsust, mis kalavarude vähenemist silmas pidades on praegu ebaloomulikult suur. Kalalaevade arvu vähendamiseks on kokku ette nähtud ligi 60 miljonit krooni, seda raha saab kasutada järgmise aasta lõpuni. Lõviosa summast tuleb Euroopa Liidu eelarvest. Põllumajandusministeeriumi hinnangul peaks sellest rahast jätkuma püügilaevastiku vähendamiseks umbes kümne aluse võrra, kuna ühe traaleri tükkideks lõikamine maksab kolm kuni kaheksa miljonit krooni. Ministeeriumi hinnangul on Eestis aluseid, mis võiks tänu toetusele kalapüügi lõpetada, 30 ringis. Kokku on registris kalalaevu 171.
DELFI, 15.07.2005
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home