laupäev, oktoober 15, 2005

Puksiiri Jupiter 6 kadumine 2. osa / Tug Jupiter 6 vol. 2

Septembris jäi kadunuks puksiir Jupiter 6, mis vedas enda järgi 16.000 t puistlastilaeva. Tänaseks on puksiir ja tema meeskond ametlikult "nimetatud" uppunuks. Põhjuseks on puksiiri EPIRB'i signaali vastuvõtmine ning laeva tulutu otsimine signaali asukohas.
NAVAREA VII 135 /2005
1. INDIAN OCEAN - SW SECTOR
2. CHARTS SAN 3, 4, 27 (INT 204)
3. THE EPIRB BELONGING TO THE JUPITER 6 WAS DETECTED AT 081241 UTC OCT 05 IN POSITION
4. 25 - 11.53S 024 - 17.43E
5. ALL VESSELS ARE TO KEEP A SHARP LOOKOUT. VESSELS ARE REQUESTED TO REPORT ANY SIGHTINGS OF JUPITER 6 / LIFE RAFTS TO CAPE TOWN RADIO, HYDROSAN OR MRCC CAPE TOWN
6. CANCEL NAVAREA VII 127 OF 2005
7. UNTIL FURTHER NOTICE
Signaal võeti vastu ligi 200 miili Port Elizabethis lõuna pool. Samas leiti ka õlilaik ning mõned vrakirusud. Tundub, et puksiir Jupiter 6, mis edastas oma viimase raadioside 6, septembril, on uppunud selles kohas.

Müstiliseks teeb õnnetuse see, et kuidas edastus EPIRBI'i signaal alles nüüd, nädalaid hiljem Jupiter 6 kadumisest? Kas meeskond üritas siiamaani püsida pinna peal raadiosignaali saatmata või uppus ta juba nädalaid tagasi? Kui puksiir uppus juba varem, siis poleks EPIRB'i signaali praegu enam olnud võimalik kuulda, kuna selle akude kestvus on 90 tundi.
"These beacons have a battery life of only 90 hours. Even if it went down with the ship and only popped up now, its battery would have been activated already.

"We would not have heard the signal because it would have been under water and the battery would have been dead by the time it surfaced"
Kui puksiir siiski uppus alles hiljuti ning meeskond üritas alust hoida veepinnal, siis miks ei kasutatud päästeparvi enda päästmiseks?

M/l Satsung on võetud kontrolli alla puksiir Smit Amandla poolt. Meeskonna sõnul on puksiiritross katkenud ning tundub, et puksiirimeeskond üritas halva ilmaga võideldes 2 korda kinnitada trosse, mis aga luhtus.

Analüüsides seda situatsiooni, tekib arvamus, et veetav laev lihtsalt sõitis puksiirist tormi ajal üle. Puksiiril ei olnud sellisel juhul mingit võimalust pääsemiseks. Kuid see ei anna vastust EPIRB'i mõistatusele.

Imelik on veel see, et Cape Argus nimetab pukseeritavat laeva Satsungiks, kuigi SANHO (South African Navy Hydrographic Office) viitab jällegi laevale nimega Sapsan, mis on Vene laev ja ehitatud 1991. aastal. Rohkem informatsiooni peaks saama siis, kui sadamas on inspektorid laeva peal ning alustavad uurimist. Juhul, kui Satsung/Sapsan tõesti sõitis puksiirist üle, siis peaksid märgid sellest olema ka laeva vööris.

Ja alati jääb üle versioon, mis puudutab piraate...