"Esperanza" kaitseb Norra rannikut
Greenpeace'i laev "Esperanza" suutis sellel nädalal ümber veenda kaks tankerit muutmaks oma kurssi ja mööduma Norra rannikust vähemalt 50 miili kauguselt Lofokeni piirkonnas. Põhjus?
1. aprillil vähendas Norra valitsus Lofokenist Venemaa piirini 1500 km pikkust rannajoont katvate puksiirlaevade arvu kolmelt kahele. Hetkel mööduvad tankerid selles piirkonnas kaldast 12 miili kauguselt. Greenpeace väitel on 2 puksiiri vähe, et õnnetuse korral tankeritele abi anda. Seega alustati 17. aprillil kampaaniat "Tankerivaba tsoon". Naftasaaduste vedu Venemaalt Euroopasse mööda Norra rannikut on viimastel aastatel dramaatiliselt tõusnud. Põhja-Norra meri ja rannajoon on ülimalt tundlik ala õlireostusele. Miljonid linnud, maailma suurimad tursaparved ning väga erinevad kalad ja mereimetajad paarituvad, kudevad ja pesitsevad sellel alal. Üks õnnetus tankeriga sellisel aastaajal hävitaks kogu keskkonna ning kataks paari päevaga ranniku naftaga.
Esimene laev, kes nõustus Greenpeace plaaniga muuta oma kurssi, oli Rootsi tanker "Bro Juno". Teine laev, kes kurssi muutis, oli "Weichselstern". Omanik on sakslane ja kannab Isle of Man lippu. Kui tanker oli ära kuulanud "Esperanza" mure ja palve ei tõtanud nad kurssi muutma ja jätma enda ja kalda vahele 50 miili vaba vett. Nad viitasid oma õigusele läheneda 12 miili kaugusele kaldast ning seni on nad seda teed ka seilanud. Peale tunniajalist läbirääkimist nõustusid nad siiski eemalduma.
Hetkel "Esperanza" jätkab patrullimist.
1. aprillil vähendas Norra valitsus Lofokenist Venemaa piirini 1500 km pikkust rannajoont katvate puksiirlaevade arvu kolmelt kahele. Hetkel mööduvad tankerid selles piirkonnas kaldast 12 miili kauguselt. Greenpeace väitel on 2 puksiiri vähe, et õnnetuse korral tankeritele abi anda. Seega alustati 17. aprillil kampaaniat "Tankerivaba tsoon". Naftasaaduste vedu Venemaalt Euroopasse mööda Norra rannikut on viimastel aastatel dramaatiliselt tõusnud. Põhja-Norra meri ja rannajoon on ülimalt tundlik ala õlireostusele. Miljonid linnud, maailma suurimad tursaparved ning väga erinevad kalad ja mereimetajad paarituvad, kudevad ja pesitsevad sellel alal. Üks õnnetus tankeriga sellisel aastaajal hävitaks kogu keskkonna ning kataks paari päevaga ranniku naftaga.
Esimene laev, kes nõustus Greenpeace plaaniga muuta oma kurssi, oli Rootsi tanker "Bro Juno". Teine laev, kes kurssi muutis, oli "Weichselstern". Omanik on sakslane ja kannab Isle of Man lippu. Kui tanker oli ära kuulanud "Esperanza" mure ja palve ei tõtanud nad kurssi muutma ja jätma enda ja kalda vahele 50 miili vaba vett. Nad viitasid oma õigusele läheneda 12 miili kaugusele kaldast ning seni on nad seda teed ka seilanud. Peale tunniajalist läbirääkimist nõustusid nad siiski eemalduma.
Hetkel "Esperanza" jätkab patrullimist.
Kes soovivad rohkem lugeda "Esperanzast" ja tema meeskonna tegemistest, siis saab teha seda SIIT ja SIIT.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home