laupäev, mai 28, 2005

Lühidalt uudiseid merendusest

4 töölist hukkusid El Ferrol'i laevatehases fregatt " F-311 Roald Amundsen" pardal. elconfidencial.com andmetel kukkus üks hukkunutest fregatti puhastavasse tanki ning kolm tema kaaslast üritasid teda päästa. Kahjuks hukkusid kõik. Õnnetuse põhjuseks on hapnikupuudus ja lämbumine.

Muuga sadamas avati vabatsooni ala, mis võimaldab nii EL kui ka teistel riikidel oma kaupu hoida piiramatu aeg ja tulumaksuvabalt antud tsoonis. Tallinna Sadam investeeris selle tsooni rajamiseks 8,6 millionit EUR.

Taani Laevaomanike Liit ja Väikelaevade Assotsiatsioon alustasid "turneed", et propageerida merendusklastrit ja töövõimalusi merel üle terve Taani. Probleem on tekkinud noorte ja haritud inimeste leidmisega, kes tahaksid minna tööle merendussektorisse nii merel kui ka maal kontoritesse.

Riigiomanduses olev Primorski sadam Venemaal tellib teise jäämurdja Baltiyski Zavod'lt. Ehitusega alustatakse 2007. aastal. Esimene jäämurdja antakse sadamale üle 2006. aasta novembris. Uued laevad on 116 meetrit pikad ning süvisega 8,5 m.

Saksamaa on jõudnud Paris MOU valges nimekirjas esikohale. Järgnevad Isle of Man, Suurbritannia ja USA. Rootsi langes 2. kohalt 5.-le kohale, Soome hoiab endiselt 6. kohta, Norra 11. kohta ja Taani 14. kohta. Uued riigid valges nimekirjas on Philipiinid, Malaisia, Barbados ja Caymani saared.
Musta nimekirja esikohti hoiavad enda käes Albaania, Põhja-Korea, Tonga, Boliivia ja Honduuras. Samuti on mustas nimekirjas veel Panama.
Mustast nimekirjas halli nimekirja on suutnud ennast tõsta Küpros, Malta, Bulgaaria, kus endiselt on ees Venemaa, Eesti, Läti, Leedu ja Poola.
Millal jõuab kätte see aeg, kus me saame ka Eestit näha valges nimekirjas või peame hoopis pöialt hoidma, et me ei langeks musta nimekirja?!

3 Comments:

Blogger Teller said...

Kuulaks huviga su kommentaare http://www.postimees.ee/300505/online_uudised/167382.php kohta.

mai 30, 2005 2:52 PM  
Blogger Dan said...

Idee iseenesest on huvitav ja väga tervitatav. Ainult taastuvenergial sõitev laev on väga positiivseks reklaamiks WW-le. Hea on olla pioneer uute tehnoloogiate tutvustamisel, veel kõvem asi on kõigile teada anda, et lähitulevikus nad hakkavad selliseid laevu ehitama! Iseasi, kui tõsised on nende plaanid selle idee elluviimisel. Järgmise viie aasta jooksul on neil plaan vette lasta laev, millel on peal juba sarnast tehnoloogiat.

Rohkem võiks olla informatsiooni meeskonna suuruse kohta, kuidas laev käitub tormiolukorras, millise koolituse peab meeskond saama, et sellisel laeval töötada, millist mõju avaldab tugev tuul purjele, kas on uuritud lainete väga võimast jõudu kergekaalulistele kerematerjalidele jne. jne. Kui tavalise laeva metall annab järgi tugevale lainele, siis tekib küsimus: mis juhtub selle laevaga samas olukorras. Nii võib seda mis-kuidas-kas joru jätkata pikalt.

Senikaua, kuni reegleid pole karmistatud, ei soovi ükski laevaomanik ette võtta niivõrd kallist projekti. Konkurents on kõva.

juuni 01, 2005 10:04 AM  
Blogger Dan said...

Mereblogis oli sellest laevast juttu juba 8. mail SIIN :P

juuni 01, 2005 10:17 AM  

Postita kommentaar

<< Home