laupäev, aprill 30, 2005

Meretund - 30. aprill 2005

Tänases Meretunnis tõstis Hubert üles järgmised teemad:
  • Suurte laevade meresõit on kestnud terve talve läbi. On viimane aeg teha talvisest navigatsioonist kokkuvõtteid, eelkõige jäämurdmisest. Kas riik on valmis tänasest tunduvalt karmimates tingimustes laevasõitu tagamama? Kas meie, soomlastelt ostetud, vana jäämurdja "Tarmo" suudab veel mõne talve vastu pidada? Seda ei tea kõige targemadki. 1-2 tagasihoidliku jäämurdjaga me väärika mereriigi nime ei vääri! Andrus Maide (Eesti Veeteede Ameti peadirektor).
  • Phare projekti "Meresõiduohutuse tõhustamine" raames toimus Radisson SAS hotellis esinduslik seminar teemal "Talvine navigatsioon". Kuulati ettekandeid, analüüsiti ja arutati jäämurdesüsteeme ja vahetati kogemusi. Sellest seminarist järeldus, et Eesti peab raha koguma, et siis paari aasta pärast endale uus ja võimsam jäämurdja soetada. Mis juhtub siis, kui "Tarmo" enam tööd ei jaksa teha ning Rootsil ja Soomel pole meile vaba jäämurdjat "laenata"? Dan Heering (Phare projektijuht).
  • Eesti Mereakadeemia peab loobuma oma praktikabaasist Pirita sadamas. See on aastatepikkuse poliitikute ja ametnike "töö" vili. Mereakadeemia on vist esimene merekool maailmas, kellel puudub pääs merele. Jüri Lember (Eesti Mereakadeemia rektori kt.) ja Ringo Liepkalns (kapten ja praktikajuhendaja).
  • Veeteede Amet andis välja Tallinna lahe merekaardi huvisõitjatele soovitavate ohutute liikumisteedega.
  • Tallinna linn ei saa hakkama oma merepäevades. Nüüd võttis asja ajada grupp merehuvilisi ja laev-kõrts "Admiral", kes korraldavad Admiraliteedi Merepäevad. Nendest päevadest kirjutasin ma oma varasemas blogi sissekandes. Herkki Haldre (Ajalooliste laevade seltsi juhatuse esimees)