neljapäev, november 03, 2005

Uudiseid koduriigist

13. septembri Äripäev andis teada, et Tallinna linnavalitsusel on plaanis moodustada Merekomisjon. Komisjoni kuuluvad Tallinna abilinnapea Jüri Ratas, Jüri Lember Eesti Mereakadeemiast, Hannes Kuhlbach aktsiaseltsist TALLINNA SADAM, Viktor Palmet MTÜ Eesti Sadamate Liidust, Kalev Vapper ESS Kalev Tallinna Jahtklubist, Viktor Siilats aktsiaseltsist IEG ja Jüri Käo MTÜ Eesti Jahtklubide Liidust. Tööd hakkab juhtima abilinnapea Toivo Promm.
"Kuigi meri on üks Tallinna visiitkaartidest, oleme täna olukorras, kus linna seob reaalselt merega vaid tema geograafiline paiknemine mere ääres,"
Hetkel on olukord selline, kus Tallinnal on 43 kilomeetrit rannajoont, kuid kuulub linnale ainult 1 kai - Linnahalli kai.
Tallinnal pole oma kauba- ega reisisadamat, kuigi linna läbib aastas ligikaudu 10 miljonit tonni transiitkaupu ning 80% Tallinna saabuvatest ja lahkuvatest turistidest.
Kahjuks pole artiklis kirjutatud, millega Merekomisjon täpsemalt tegelema hakkab ning kui kauaks on komisjon loodud.

Värskemad uudised 2. novembri Äripäevast räägivad aga sellest, et Tallinna linnal on võimalus hakata sadamaomanikuks.

Tallinnas ja majandusministeeriumis võimu enda kätte saanud keskerakondlased hakkavad pärast uue linnavalitsuse tööle rakendamist ette valmistama uut sadamaäri muutmise plaani, ütles Tallinna volikogu avalike suhete juht Georg Pelisaar. Selle kohaselt arvab riik Vanasadama praeguse omaniku Tallinna Sadama varade hulgast välja ja annab üle Tallinnale.

Tallinna volikogu esimees hr Toomas Vitsut arvab, et kruiisilaevadele oleks paras koht sildumiseks Paljassaare sadam, mis hetkel on väga kehvas seisus ning vajaks suuri investeeringuid.
“Suured reisilaevad on väga ilusad ning sobivad hästi kesklinna,” ütles Tallink Grupi nõukogu esimees Toivo Ninnas. “Paljassaares tuleks laevade ja reisijate teenindamiseks hirmus suure raha eest juurde ehitada, mida ma ei pea õigeks.”
Malemängud Tallinna Sadamaga on olnud poliitikute meeltes juba aastaid. 2001. aastal arvas Äripäev, et Tallinna Sadam tuleks "tükeldada" ja erastada. Põhjuseks toodi konkurentsi tekitamine sadamate vahe, teenuse kvaliteedi tõstmine ning hindade vähenemine.